Racebussen

tisdag 17 augusti 2010

GPS

Äntligen har jag fått min Gps att fungera.Har haft stora problem att få den att fungera efter många samtal med Italien.Dom fick ge sig till slut och ge mig en ny..Skönt.
För er som inte vet hur den fungerar ,så kommer den att samla in all information till mig och min pappa,så att vi kan göra så att jag kör ännu fortare..
Det talar om hur fort jag kör,vilka spårval jag tar.den ritar upp via Google Earth banan så man kan se hur jag kör, när jag gasar och bromsar.vilken g kraft jag har i kurvorna.även så kan vi se i datorn hur många hk vi har i motorn.Detta är bara lite den gör för mig,för att bli en bättre förare och köra säkrare,och givetsvis fortare...Gps en ser ni nere till vänster,(lilla pucken)Det ni ser i mitten är en Mychron 4 som är som en dator för mig.den visar allt jag vill se under racet,mina varvtider.varvtal.lampan i mitten talar om för mig när jag ska växla.tempen i motorn.oljenivån..Sen när jag kommer in i depån efter en träning eller ett race.så laddar pappa ner all info till en dator som han sen analyserar,och sen går vi igenom det tillsammans...

Ha det så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar