Racebussen

måndag 9 augusti 2010

Hemma igen..

Hemma igen efter helgen SM tävling I Anderstorp.
Söndagen blev som jag skrev i hellande regn.börjar bli rätt trötta på detta nu med all regn..
Kvalet gick så där.regn regn regn så det gick inte köra så fort som jag ville.men pappa peppade mig, och visade min placering vid staketet så jag klämde i och får starta 9 i finalen, 3 startled inre vid muren så det är helt ok..
Finalen tog jag mig upp 2 plaseringar vid starten..det var även nu regn.Alla körde på spänn. Så man inte körde omkull.Körde bra tyckte jag,slutade på en 7 plats,jag blir så trött på detta regnande. inte kul längre.känns inte som att det är något race utan alla bara vill ta sig i mål.Utan att lägga sig i gruset..
Nu blir det underhåll på hojen.Sen får vi se om vi åker på So tävlingen i Karlskoga,om några veckor.
Sen har vi Mantorp i september.
Ha det bra..

3 kommentarer:

  1. Jättebra jobbat Fredrik !! Alla är trötta på regnandet, men det är absolut inte kul när man vill att det ska gå fortare på banan. Skönt att du inte körde omkull på den våta banan.
    Kram farmor, farfar

    SvaraRadera
  2. dagens citat: trygghet byggs upp med tid! sänk dina egna krav å bara känn lungnet så kommer farten... vi håller tummarna.mhv mats

    SvaraRadera
  3. snabbkurs i css.


    1.Corner inträde hastigheter.för fort? alltför långsam? svängpungten är avgörande. du måste ha ett märke i varje sväng för att kunna vara konsekvent.
    2.Throttle kontroll! - tidpunkten är avgörande ge gas hela tiden från det att du känner att du kan nå apex. slutar du ändrar du viktförhållandet och cyklen upplevs närvös.
    3.svängpungten .svänger för tidigt? För sent? Hur vet du det? "referenspungt till apex"
    4.när du har paserat apex kan du prova att ligga kvar med kroppen och bara räta på hojen sakta och på så sätt kunna ge mer gas ur böjen utan att det släpper bak.

    kopierat från css hemsida.
    1.Perfect tur inträde hastighet. Precis som du vill ha den varje gång.
    2.Flawless gasreglage. Cykeln känns stabil genom varje hörn.
    3.Precision tur post. En tur-punkt som verkligen hanterar hörnet - varje gång.
    4.No nervös styrning korrigeringar. Bara en ren, skarp och exakt sveper genom varje sväng.
    5.Complete avkoppling. I harmoni med hojen under alla förhållanden.
    6.Laser skära linjer. Konsekvent dem som ett proffs kan göra.
    Är detta möjligt? man skulle ljuga om vi sa att det var lätt

    SvaraRadera